loading...

تکنولوژی های جدید

در این مطلب به بررسی حافظه اس اس دیPro Adata XPG SX8200 خواهیم پرداخت که در حال حاضر یکی از SSDهای خوب بازار برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا است. با بررسیPro X

بازدید : 82
چهارشنبه 28 مهر 1400 زمان : 9:45

در این مطلب به بررسی حافظه اس اس دیPro Adata XPG SX8200 خواهیم پرداخت که در حال حاضر یکی از SSDهای خوب بازار برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا است. با بررسیPro XPG SX8200 همراه ما باشید.

شاید تا چند سال گذشته، اس اس دی به عنوان یک گزینه لوکس یا سطح‌ بالا شناخته می‌شد. اما امروزه به یکی از اساسی‌ترین نیازها تبدیل شده است. دیگر اکثر بازی‌ها،‌ برنامه‌های تدوین و ادیت و … برای اجرای بهینه نیاز به SSD دارند. حتی وجود اس اس دی در اجرا کردن ویندوز و سیستم عامل هم بسیار حائز اهمیت است.

بررسی اس اس دی Adata XPG SX8200 Pro

شرکت Adata که در حوزه تکنولوژی و تولید قطعات ذخیره‌سازی پیشتاز است، اس اس دی‌های متعددی برای کاربری‌های مختلف به بازار عرضه نموده است. این شرکت تایوانی که تخصصش در ساخت قطعات الکترونیکی و حافظه مانند هارددیسک، اس اس دی و رم است، محصولاتی بالارده تحت برند XPG به بازار عرضه داشته است. محصولات XPG برای کسانی طراحی شده است که به نهایت قدرت سخت‌افزارشان نیازمندند و پردازش‌های سنگینی مانند ادیت ویدیو یا بازی‌ کردن انجام می‌دهند. اس اس دیPro XPG SX8200 که یکی از اس اس دی‌ها و محصولات رده‌ بالای بازار محسوب می‌شود، می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کسانی که بازی‌ کردن به عنوان سرگرمی اصلی‌شان به شمار می‌رود و مشتاق به انجام پردازش‌ها و کارهای سنگین مانند ادیت ویدیو هستند، باشد. با بررسی XPG SX8200 Pro همراه باشید.

بررسی علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی و راههای بهبود عملکرد آن

بررسی مشخصات و طراحی کلی اس اس دی Adata XPG SX8200 Pro

بررسی اس اس دی Adata XPG SX8200 Pro

اس اس دیPro XPG SX8200 در چهار مدل با حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت عرضه شده است. همانند بقیه مدل‌ها، این اس اس دی از فرم فاکتور M.2 2280 بهره می‌برد که تقریبا اکثر اس اس دی‌های کاربردی از این فرم فاکتور بهره می‌برند. این اس اس دی از ۶۴ لایه میکرون NAND برخوردار و کش DRAM آن یک گیگابایت است.Pro XPG SX8200 از اینترفیس PCIe 3.0 برای اتصال به مادربورد استفاده می‌کند. در حال حاضر می‌توان گفت که با وجود برخوردار بودن از رابط PCI Express 3.0 ،‌ اما باز هم افت عملکرد و پرفورمنسی در این اس اس دی شاهد نیستیم. اینترفیس PCIe 3.0 هنوز هم باعث می‌شود که اطلاعات با سرعت بسیار بالایی جا به جا شوند. به هر حال PCIe 4.0 هم مزیت‌های خاص خودش را دارد اما بدین گونه نیست که PCIe 3.0 تاریخ مصرف گذشته باشد. چنان که می‌بینیم XPG SX8200 Pro با همین مشخصات و رابط، عملکرد بسیار خوبی از خودش به جا گذاشته و یک انتخاب بسیار مناسب برای کاربری‌های حرفه‌ای به شمار می‌رود.

اس اس دیPro XPG SX8200 به لطف چیپ کنترل‌کننده Silicon Motion SM2262EN قدرت گرفته است. این چیپ یکی از قدرتمندترین چیپ‌هایی بود که از NVMe پشتیبانی می‌کرد و به سرعت و عملکرد اس اس دی‌ها جان تازه‌ای می‌داد؛ تقریبا ۵۰ درصد افزایش قدرت بخش خوانش یا نوشتار اس اس دی. در حال حاضر هنوز هم مشخصات SM2262EN سرحال به نظر می‌رسد. یک کنترلر هشت کاناله با پشتیبانی از DRAM که از NVMe 1.3 هم پشتیبانی می‌کند.

سرعت خوانش اطلاعاتPro XPG SX8200 به ۳.۵ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد که با توجه به امکانات و چیپ کنترل‌کننده‌اش، بسیار هم خوب و استاندارد است. سرعت نوشتار در مدل یک ترابایتی گیگابایتی ۳.۵ گیگابایت بر ثانیه است که بسیار خوب و منطقی است. می‌توان گفت که این SSD از تمام قدرت خود برای خوانش و نوشتار اطلاعات بهره می‌برد و مشکلی در عملکرد آن دیده نمی‌شود.. هم چنین نوشتار و خوانش تصادفی اس اس دی به ترتیب ۳۸۰ هزار IOPS و ۳۹۰ هزار IOPS است که رقم مناسبی تلقی می‌شود.. طبق گفته‌ی ADATA، عمر مدلPro XPG SX8200 که یک ترابایت حافظه دارد، نزدیک به ۶۴۰ ترابایت نوشتار است. رقمی که ای‌دیتا اعلام کرده روی کاغذ بسیار مناسب و مفید است و می‌تواند خیال کسانی که قصد خرید این اس اس دی را دارند راحت کند. عمر مناسبی که این اس اس دی دارد،‌ یکی از جنبه‌های مثبت آن تلقی می‌شود.

اس اس دیPro XPG SX8200 از ۶۴ لایه ۳D NAND TLC برخوردار است که عملکرد مناسبی از خودش به جای گذاشته است. مدل XPG SX8200 Pro با چیپ کنترلر جدید SM2262EN به بازار عرضه شده است که جهش بزرگی نسبت به نسل قبلی خود محسوب می‌شود. عملکرد بهتر، بهینه‌سازی بیشتر و در کل محصولی مناسب‌تر.

نتیجه‌گیری بررسی اس اس دی Adata XPG SX8200 Pro

مدل XPG SX8200 Pro در حال حاضر یکی از اس اس دی‌های پر طرفدار بازار به شمار می‌رود که چیزی کم و کسر ندارد. یک قطعه عالی که از فرم فاکتور M.2 بهره می‌برد و از PCIe 3x 4 به عنوان رابط دارد. هر گونه در نظر بگیریم، اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ویدیوگیم بخش اعظمی از تفریح و زندگی شما را تشکیل می‌دهد و دوست دارید که بازی‌ها و آثاری که تجربه می‌کنید با بالاترین سرعت ممکن لود شوند و وقتتان هدر نرود، XPG SX8200 برای شما ساخته شده است. همچنین شایان ذکر است افرادی که به تولید محتوا، ادیت ویدیو و کارهای این چنینی علاقه‌مندند و برای لود شدن یا خروجی گرفتن از برنامه‌هایی مانند فوتوشاپ یا افتر افکت نیاز به یک اس اس دی قدرتمند دارید، XPG SX8200 Pro در هیچ زمینه‌ای شما را ناامید نخواهد کرد.

نظر شما درباره این قطعه شگفت انگیز چیه؟ برای ما کامنت کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره اخبار فناوری و تکنولوژی از صفحه نخست سایت تکنو روز دیدن کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 192
  • بازدید کلی : 3378
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی