loading...

تکنولوژی های جدید

بازدید : 203
شنبه 21 اسفند 1400 زمان : 15:59

اگر به دنبال آموزش فعالسازی VoLTE در گوشی های سامسونگ هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با مراحل فعالسازی آن در اپراتور های همراه اول و ایرانسل آشنا شوید.

تا پیش از ظهور نسل‌های جدید ارتباطی شبکه موبایل گوشی‌های موبایل به‌جز تماس و پیامک، کارکردهای چندانی نداشتند. درحال حاضر به دلیل به وجود آمدن نسل‌های جدید ارتباطی و به‌دنبال تحولات و پیشرفت‌هایی که در صنعت تولید تلفن های همراه صورت گرفته، این گوشی‌ها تبدیل به دستگاه‌هایی هوشمند و پراستفاده شدند و فراهم شدن بسترهای اتصال به اینترنت پر سرعت، آن‌ها را به ابزارهایی با کارکردهایی زیاد و حیاتی تبدیل کرده است که بدون وجود آن‌ها در انجام بسیاری از کار های روزمره با مشکل مواجه می شویم.

فناوری های ارتباطی و امکانات و منابع اپراتور ها مرتبا در حال پیشرفت است و در این میان یکی از پیشرفت های صورت گرفته و تکنولوژی های جدید، فناوری VoLTE می باشد.

فناوری VoLTE چیست؟ چه نیازی به فعالسازی آن داریم؟

VoLTE مخفف عبارت Voice over LTE می باشد که یک فناوری جدید است و امکان برقراری تماس ازطریق شبکه‌ی LTE را فراهم می‌کند و مشکل نبودن امکان برقراری تماس در شبکه ی LTE 4G را برطرف می کند. به‌طور پیش‌فرض امکان برقراری تماس در شبکه‌ی 2G , 3G وجود دارد.

در این‌جا یک تفاوت وجود دارد و آن روشی است که برای برقراری تماس استفاده می‌شود. به‌طورکلی روش برقراری تماس از زمان‌های گذشته به این صورت بوده که انتقال تماس ازطریق یک کانال ثابت صورت می گرفت که به این نوع ارتباط سوئیچینگ مداری گفته می شود؛

اما درباره‌ی تماس های VoLTE این‌گونه نیست و برای برقراری تماس از روش سوئیچینگ بسته‌ای استفاده می‌شود که عملکرد آن دقیقاً مشابه ارتباط دستگاه‌های فعال در یک شبکه است، طوری که برای انتقال داده از یک مسیر از پیش تایین شده، با ظرفیت محدود استفاده نمی‌شود بلکه هر مقدار از ظرفیت شبکه که موجود باشد دراختیار انتقال داده ها قرار می‌گیرد و اطلاعات به صورت بسته‌ای میان مبدا و مقصد تبادل می‌شود که در نهایت باعث افزایش سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات می گردد.

در اکثر اوقات بر اساس مدل گوشی، برند موبایل و اپراتور ارائه دهنده ی سرویس این شبکه به صورت خودکار فعالساز یمی شود اما در برخی از موارد نیاز به فعالسازی خواهد بود. در ادامه مراحل فعالسازی فناوری VoLTE را بررسی خواهیم کرد.

فعالسازی volte

از کجا بفهمم که گوشی من از فناوری VoLTE پشتیبانی می کند؟

برای اینکه از پشتیبانی گوشی موبایل خود از این فناوری مطمئن شوید، در تنظیمات گوشی خود به مسیر Connections > Mobile Networks و چک کنید که در این صفحه گزینه ای با عنوان VoLTE calls (یا ترجمه فارسی) وجود داشته باشد.

البته این فناوری برای کشور هاییی که اپراتور های آن ها توانایی استفاده از این تکنولوژی را ندارند در رام گوشی فعال نمی شود و ممکن است گوشی شما با وجود پشتیبانی سخت افزاری از این نوع ارتباط، گزینه ی استفاده از آن را در منو تنظیمات نشان ندهد.

نحوه ی فعالسازی VoLTE در اپراتور همراه اول چگونه است؟

اگر از اپراتور همراه اول استفاده می‌کنید، ابتدا باید کد دستوری #2451*10* را شماره‌گیری کنید تا این قابلیت در سطح شبکه برای سیم‌کارت شما برای همیشه فعال شود تا در صورت تعویض گوشی همراه نیز نیاز به فعالسازی دوباره نباشد. در این صورت اگر به هر دلیلی فعالسازی صورت نگرفت، تا یک هفته بعد با شماره 990 تماس بگیرید.

پس از دریافت پیامک مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن فعال‌سازی اکنون باید تنظیمات و پیکربندی‌های آن را در گوشی خود انجام دهید. این پیکربندی‌ها شامل تنظیمات شبکه و مخابراتی هر کشور به‌صورت مجزا نیز می‌شود. معمولاً پس از خرید گوشی‌های سامسونگ اگر سیم‌کارت را وارد آن‌ها کرده باشید، در مراحل اولیه راه‌اندازی، کشور سیم‌کارت تشخیص داده شده و از شما خواسته می‌شود برای اعمال پیکربندی‌های ارائه‌دهنده سرویس (Service Provider) گوشی خود را راه‌اندازی مجدد کنید. بعد از این کار پیکربندی‌های مربوطه که شامل APN های موردنیاز برای فعال‌سازی VoLTE می‌شود، به گوشی اضافه خواهد شد.

برای بررسی وجود APN لازم برای فعال‌سازی VoLTE در گوشی سامسونگ، ابتدا تنظیمات را باز کرده و به مسیر Connections > Mobile Networks > Access Point Names بروید. اگر موردی به نام‌های IMS یا MCCI IMS وجود داشته باشد، مشکلی در استفاده از این فناوری برای شما وجود ندارد؛ اما اگر وجود نداشته باشد باید آن را به صورت دستی یا با استفاده از اپلیکیشن اضافه کنید.

برای افزودن APN‌ های مربوط به اوپراتور همراه اول دو راه وجود دارد. راه اول آن است که اپلیکیشن APN Alter را نصب کنید و از طریق این افزونه نقاط دسترسی جدید را اضافه کنید و روش دوم به صورت دستی می باشد:

راه دوم آن است که این تنظیمات را به‌صورت دستی در بخش(اضافه کردن نقاط دسترسی) Access Point Names اضافه کنید. بدین منظور در منو بالا روی گزینه‌ی Add ضربه زده و فقط اطلاعاتی که در زیر نوشته شده در فیلد‌های مربوطه وارد کرده و باقی فیلدها را تغییر ندهید:

MCCI IMS

:Name

ims

:APN

PAP

:Authentication type

ims

:APN type

IPv4/IPv6

:APN protocol

IPv4

:APN roaming protocol

None

:Mobile virtual network operator type

نحوه ی فعالسازی VoLTE در اپراتور ایرانسل چگونه است؟

اگر از سیمکارت ایرانسل استفاده می‌کنید، برخلاف اپراتور همراه اول نیازی به فعال‌سازی VoLTE در سطح اوپراتور ندارید. فقط کافی است که تنظیمات APN آن در گوشی شما موجود باشد.

برای اینکه بررسی کنید APN لازم برای فعال‌سازی VoLTE را دارید، تنظیمات را باز کرده و به مسیر Connections > Mobile Networks > Access Point Names بروید. اگر موردی به نام‌های IMS وجود داشته باشد، مشکلی در استفاده از این فناوری برای شما وجود ندارد؛ اما اگر وجود نداشته باشد باید آن‌را به صورت دستی اضافه کنید.

برای اضافه کردن APNهای مربوط به ایرانسل به روش دستی.، در بخش Access Point Names ازطریق منو بالایی، روی گزینه‌ی Add کلیک کنید و فقط اطلاعاتی که در زیر نوشته شده در فیلد‌های مربوط وارد کرده و باقی فیلدها را تغییر ندهید.

IMS

:Name

ims

:APN

ims

:APN type

IPv4/IPv6

:APN protocol

IPv4

:APN roaming protocol

None

:Mobile virtual network operator type

فعالسازی volte برای همراه اول و ایرانسل

جمع بندی

دنیای ارتباطات همه روزه در حال پیشرفت است و سالانه فناوری های جدید ارتباطی گوناگونی در مقیاس های جهانی رونمایی و معرفی می شوند. این فناوری خوشبختانه در ایران و توسط دو اپراتور بزرگ ارائه شده و اگر تلفن همراه شما دارای امکان استفاده از فناوری VoLTE باشد، با روش های گفته شده می توانید به راحتی از امکانات این تکنولوژی جدید استفاده کنید. در صورتی که مشکلی با روند فعاسازی داشتید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 204
  • بازدید کلی : 3390
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی