loading...

تکنولوژی های جدید

در این مطلب به بررسی مشخصات و قیمت گوشی Galaxy Z Flip سامسونگ خواهیم پرداخت. در ادامه به نقد و بررسی بیشتر گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ خواهیم نشست. با ما همراه

بازدید : 646
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 زمان : 11:37

در این مطلب به بررسی مشخصات و قیمت گوشی Galaxy Z Flip سامسونگ خواهیم پرداخت. در ادامه به نقد و بررسی بیشتر گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ خواهیم نشست. با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات و قیمت گوشی Galaxy Z Flip - گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ

معرفی گوشی Galaxy Z Flip

گوشی جدید سامسونگ Galaxy Z Flip در فوریه 2020 به بازار عرضه شد تا تنوع محصولات سامسونگ را هرچه بیشتر کند. این گوشی تاشو طراحی نوینی دارد که آن را به محصولی خاص تبدیل کرده است. از مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip نمایشگر گوشی در زمان باز شدن 6.7 انیچ اندازه دارد و در زمان بسته بشدن در یک دست جا می‌شود. علاوه‌براین، یک نمایشگر کوچک هم روی بدنه گوشی Galaxy Z Flip جاسازی شده است تا زمان بسته شدن گوشی هم کاربر از اعلان‌ها مطلع شود. صفحه‌نمایشی با فناوری جدید Dynamic AMOLED و تراکم پیکسلی 425 پیکسل هم نشان از جزئیات بالای نمایشگر این محصول دارد. تراشه‌ی این محصول، اسنپ‌دراگون 855+ است که به‌عنوان تراشه‌ای 7 نانومتری عملکرد فوق‌العاده بهینه‌ای دارد. این تراشه که به همراه 8 گیگابایت رم عرضه می‌شود، برای انجام کارهای روزمره و باز کردن چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است و کم نمی‌آورد. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 640 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است. در این محصول هم دوربین قاب پشتی از دو سنسور پرقدرت تشکیل شده است. سنسورهایی با رزولوشن 12 مگاپیکسل در گوشی Galaxy Z Flip که خروجی تصاویر مطلوبی دارند. وجود درگاه USB Type-C، امکان شارژ بی‌سیم با سرعت بسیار بالا، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی و باتری پرقدرت 3300 میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های گوشی Galaxy Z Flip است. گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ محصول خوش‌ساخت سامسونگ ترکیبی از نوستالژی و مدرنیته است و به نظر می‌رسد به همراه Razer 2019 موتورولا، طراحی جدیدی از گوشی را به مخاطبان عرضه خواهند کرد.

پیشنهاد میکنیم از فناوری اینترنت اشیا دیدن کنید.

صفحه‌نمایش گوشی Galaxy Z Flip

قیمت گوشی تاشو سامسونگ z flip

گوشی Galaxy Z Flip روانه بازار شد تا تجربه ناموفق Galaxy Fold به فراموشی سپرده شود. گوشی تاشوی جدید سامسونگ بر خلاف نمونه ناموفق قبلی به‌صورت عمودی بازوبسته می‌شود تا صفحه‌نمایش شیشه‌ای 6.7اینچی بزرگی را در اختیار کاربر قرار دهد. اما تاشو بودن تنها ویژگی این گوشی جدید و البته خاص نیست. گلکسی Z Flip را باید با دقت خاصی که فقط مخصوص این گوشی خاص است، بررسی کرد؛ نه به این دلیل که این محصول یک گوشی صرفاً خوب یا بد است، بلکه به این دلیل که در دنیای گوشی‌های هوشمند امروز، Z Flip محصولی عجیب‌وغریب است. وقتی صحبت از طراحی یک گوشی موبایل تاشو می‌شود باید به دو نکته بیشتر از هر چیز دیگری دقت کنیم؛ صفحه‌نمایش و لولایی که برای گوشی درنظر گرفته شده است. این دو ویژگی برای این اهمیت بالایی دارند که هنوز مشکلی حل نشده‌ی گوشی‌های هوشمند هستند. قطعاً مهم‌ترین نکته در طراحی گوشی Z فیلیپ، صفحه‌نمایش قابل خمش آن است. این صفحه‌نمایش شیشه‌ای در گوشی Galaxy Z Flip خم‌شدنی، شاهکاری کم‌نظیر از طراحی مهندسی شده است. البته برخی کارشناسان این ویژگی را خیلی کم‌‌تر از یک شاهکار درنظر می‌گیرند؛ دلیل مشخصی هم برای این موضوع وجود دارد. سامسونگ برای این که قابل خمیده شدن را به گوشی Galaxy Z Flip بدهد، آن را تا جای ممکن نازک کرده است. زمانی که شیشه را را به اندازه کافی نازک کنید، می‌توانید به آن خاصیت خمش‌پذیری بدهید.

بدنه گوشی Galaxy Z Flip

از صفحه‌نمایش گوشی Galaxy Z Flip که بگذریم، به دیگر نقطه مهم در طراحی یک گوشی تاشو می‌رسیم. لولای گوشی Galaxy Z Flip کمی سخت و محکم است. چنین سختی باعث می‌شود که حس اطمینان و اعتماد به گوشی بیشتر شود. البته همین استحکام باعث می‌شود که گوشی کمی سخت باز شود. سخت باز شدن گوشی هم به نوبه خود باعث می‌شود که نتوانید گوشی را با یک دست باز کنید و مجبور شوید اکثر اوقات گوشی را با دو دستتان باز کنید. البته این ویژگی دلیل دیگری هم دارد؛ با استفاده از این امکان می‌توانید گوشی Galaxy Z Flip را به شکل نصفحه (در حالتی مانند لپ‌تاپ) باز کنید تا باتوانید با قرار دادن گوشی روی میز مکالمه تصویری را به راحتی انجام دهید. ساسونگ به این ویژگی لقب «Flex Mode» داده است.

اگر همه این مشخصات گوشی Galaxy Z Flip را کنار هم قرار دهیم با بهترین صفحه‌نمایش موجود در بازار برای یک گوشی ظریف تاشو مواجه می‌شویم. درست است که سامسونگ تمام تلاشش را به کار گرفته است که دوام و استحکام صفحه‌نمایش تاشو گوشی Galaxy Z Flip را بالا ببرد اما همچنان اگر در محیط‌های کاری صنعتی فعالیت دارید یا احتمال آسیب دیدن گوشی‌تان وجود دارد، بهتر است از ابتدا سراغ گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ نروید.

دوربین گوشی Galaxy Z Flip

گوشی Galaxy Z Flip

برای بررسی دوربین‌های این محصول بهتر است به همین بسنده کنیم که دوربین‌های Galaxy S10 که بیش از یک سال پیش روانه بازار شدند، عملکرد بهتری دارند. البته سامسونگ در فرآیند تولید تصویر گوشی Galaxy Z Flip کمی تغییرات داده است که باعث شده است جزیئات بیش از حد تصویر در تصویر دیده شوند. حتی زمانی که از بزرگنمایی استفاده می‌کنید، همچنان جزیئات زیادی را خواهخد دیدی. یکی از نقاط مثبت داشتن گوشی با امکان تاشدن این است که می‌توانید از دوربین‌های اصلی گوشی برای گرفت تصویر سلفی استفاده کنید. البته مشکلی که در تصویر نهایی وجود دارد، این است که تصاویر خروجی همیشه مربع هستند و نمی‌توانید نسبت تصویر را در آن به دلخواه انتخاب کنید. می‌توانید با استفاده از حالت Flex Mode گوشی را به شکلی روی میز قرار دهید و از تایمر برای گرفتن عکس استفاده کنید (در حالی که از امکان استفاده از نمایشگر دیگر برای دیدن کادر برخوردار هستید) که امکانی بسیار خوشایند است.

همچنان می‌توانید از دوربین سلفی هم استفاده کنید که البته تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر می‌دهد. تصاویر دوربین سلفی گوشی Galaxy Z Flip آنقدر رضایت‌بخش هستند که از دیدن خروجی آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

همانطور که اشاره کردیم، تصویر نهایی گوشی Galaxy Z Flip پروسه شده است اما مانند دیگر دوربین گوشی‌های بالارده در نور مطلوب خروجی مطلوبی هم دارد. اما زمانی که نور کم باشد نمی‌توانید انتظار زیادی از این محصول داشته باشید. به خصوص اگر در نور کم می‌خواهید از یک شیء در حال حرکت عکاسی کنید با تصویری بدون جزئیات روبرو خواهید شد. اگر با گوشی‌های جدید سامسونگ کار کرده باشید، خواهید دید که خروجی دوربین گوشی Galaxy Z Flip هم به خروجی Galaxy S10e شباهت بسیاری دارد.

برای مشاهده تکنولوژی های جدید از صفحه اصلی سایت ما دیدن کنید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار سامسونگ گلکسی زد فلیپ

در گوشی Galaxy Z Flip با یک پنل داینامیک امولد 6.7 اینچی با رنگ‌های روشن و زویای دید عالی مانند تمامی پنل‌های نمایش سامسونگ روبرو هستیم؛ نمایشگری که با رزولوشن 2636 در 1080 پیکسلی، از وسط تا می شود و نسبت تصویر آن 22 به 9 است؛ با این وجود یکی دیگر از مواردی که این محصول را جذاب‌تر می‌کند، حالت‌های مختلف بازشدن گوشی، نمایشگر بیرونی بسیار کوچک 1.1 اینچ و مقاومت بالا لولا در برابر نفوذ گرد و غبار می‌باشد.

یکی از مشکلات سامسونگ گلکسی فولد، مقاومت پایین و مشکلات ساختاری آن بود و به همین دلیل سامسونگ تلاش کرد تا در گوشی Galaxy Z Flip، این ایرادها را رفع کند اما سطح این گوشی به هرحال شیشه‌ای است و بنابراین زمانی که گوشی را در حالت بسته به اطراف حمل می‌کنید، استفاده از یک کیف مناسب ایده بسیار خوبی خواهد بود.

در قلب تپنده گوشی گلکسی زد فیلیپ تراشه Snapdragon 855 Plus جای گرفته است که حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایتی با 8 گیگابایت حافظه رم آن را همراهی می‌کنند؛ چیپ‌ستی که یک پله عقب تر از مدل 865 به کار رفته در سری گلکسی اس 20 قرار می گیرد ولی به‌لطف تراشه گرافیکی ادرنو 640 قادر به اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها خواهد بود.درمورد عملکرد گوشی Galaxy Z Flip سامسونگ باید بگوییم که همه ویژگی‌هایی که از یک گوشی بالارده معمول بازار انتظار دارید را می‌توانید در آن ببینید. سرعت انجام وظایف در این محصول سامسونگ بالاست که دلیل آن را می‌توان تراشه پرقدرت اسنپ‌دراگون 855 Plus دانست. این تراشه یکی از بالارده‌ترین‌های شرکت کوالکام در سال گذشته است و ترکیب آن با 8 گیگابایت رم جایی را برای شکایت باقی نمی‌گذارد.

باتری گوشی Galaxy Z Flip

قیمت گوشی تاشو سامسونگ z flip

انرژی موردنیاز گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ از باتری لیتیوم‌پلیمری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود. این باتری با‌توجه‌به مشخصات فنی دستگاه معمولی به‌حساب می‌آید و انتظار عملکرد یک روز کامل بی‌راه نیست. در تجربه‌ی کلی نیز، مصرف باتری متعادل بود و می‌توانستید با شارژر سریع ۱۵ واتی آن‌ را شارژ کنید.

سامسونگ تلاش کرده در هر وجه گوشی Galaxy Z Flip را کامل کند. قرارگیری باتری مناسب تا اضافه‌شدن قابلیت شارژ وایرلس و حتی قابلیت شارژ معکوس، ویژگی‌هایی هستند که در انتخاب گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ اهمیت دارد.

قیمت گوشی Galaxy Z Flip

در‌حال‌ حاضر، قیمت گوشی Samsung Z Flip بسیار بالا است و گوشی گران ‌قیمتی به‌حساب می‌آید؛ چراکه با‌توجه‌به برچسب قیمتی‌اش در بازار خارج و حتی داخل، تنها توجیه برای چنین هزینه‌ای صفحه‌نمایش و طراحی جدید است. در حال حاظر قیمت گوشی گلکسی Z Flip در ایران حدودا تا 25 میلیون تومان می رسد.

نتیجه گیری:

همانطور که اشاره کردیم، گوشی Galaxy Z Flip یک محصول معمولی نیست. این گوشی تاشو است و شیشه 30 میلکرونی بسیار نازک صفحه‌نمایش آن با پلاستیک پوشیده شده است. شاید این گوشی ظریف‌ترین گوشی باشد که تا به حال داشته‌اید اما به هر حال در میان گوشی‌های هوشمند تاشو، مقاوم و قابل اتکاست. اگر به دنبال گوشی مدرن و تاشو هستید، حتماً به این نتیجه رسیده‎‌اید که این تازه‌وارد سامسونگ یک سروگردن درجایی بالاتر از همه گوشی‌های مشابه قرار گرفته است. برای اینکه گوشی‌های هوشمند تاشو به چیزی فراتر از یک گوشی جالب تبدیل و کاربردی شوند، باید محصولی معمول و نرمال شوند. خوشبختانه گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ این کار را انجام داده است و به یک گوشی کاربردی تبدیل شده است تا در آینده انتظار گوشی‌های هیجان‌انگیزتر با قیمت پایین‌تری را داشته باشیم. در حال حاضر، اگر به خرید چنین گوشی فکر می‌کنید، بهتر است کمی با احتیاط انتخابتان را انجام دهید و قبل از خرید گوشی Galaxy Z Flip ، از اینکه می‌توانید با از نقاط مثبت آن استفاده کنید و با نقط ضعف چنین گوشی کنار بیایید مطمئن شوید.

نظرات خود را در باره گوشی Galaxy Z Flip با ما در میان بگذارید.

برای مشاهده تکنولوژی های جدید از صفحه اصلی سایت ما دیدن کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 76
  • بازدید سال : 194
  • بازدید کلی : 3380
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی