loading...

تکنولوژی های جدید

بازدید : 131
دوشنبه 1 شهريور 1400 زمان : 9:16

اولین نکته‌ای که با در دست گرفتن تبلت میت پد هواوی جلب توجه می‌کند، طراحی ساده و پرهیز از بکاربردن المان‌های شلوغ کننده مثل خطوط اضافی در بدنه‌ی آن است. به شخصه این روند در طراحی و تولید محصولات جدید هوآوی را میپسندم و همانطور که در بررسی ساعت هوشمند واچ فیت هوآوی هم بدان اشاره کردم، این طراحی مینیمال هماهنگی خوبی بین محصولات مختلف یک شرکت پدید می‌آورد و کار را برای مخاطبان سخت‌پسند آسان می‌کند.

در بیشتر اوقات کار کردنم با Huawei Matepad آن را در حالت عمودی نگه داشتم و دوربین سلفی آن همانطور که در تصاویر مشخص است، در محور افقی تبلت میت پد قرار دارد که میتواند ثبت تصاویر سلفی را مشروط به نگه داشتن آن در حالت افقی کند و بشاید هتر بود که در بالای حالت عمودی میت پد گذاشته می‌شد.

مشخصات سخت افزاری تبلت Matepad هوآوی

صفحه نمایش IPS با اندازه‌ی ۱۰.۴ اینچی Huawei Matepad رزولوشن ۱۲۰۰ * ۲۰۰۰ پیکسلی دارد و خوانایی خوبی حتی زیر نور مستقیم خورشید دارد. با توجه به پیشرفت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند و رفتن به سمت نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز و بالاتر در اکثر پرچم‌دارها، انتظار داشتم که میت پد هم از این قابلیت برخوردار باشد که نیست اما همین صفحه نمایش ۱۰.۴ اینچی انتظاراتتان را از کاربری عادی برآورده می‌کند و پاسخگویی خوبی در تماشای فیلم و اجرای بازی‌هایی چون Call of Duty Mobile دارد.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی پیش فرض در این مدل ۳۲ گیگابایت است که از این مقدار ۱۸.۹۴ گیگابایت در دسترس کاربر است که از طریق درگاه Micro- SD تا ۵۱۲ گیگابایت قابل افزایش است. صحبت از درگاه‌های میت پد شد، باید بدانید که علاوه بر اسلات کارت حافظه، اسلات سیم کارت نانو هم در این مدل قرار دارد و خبری از دو اسلات سیم کارت جداگانه نیست.

حافظه‌ی اصلی (RAM) میت پد هم ۳ گیگابایت است و در روزگاری که دیگر به شنیدن اعداد ۴ و ۸ و ۱۶ وقتی صحبت از رم اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها می‌شود عادت کردیم، این مقدار کمی ناامید کننده است و شاید دستتان را هنگام اجرای چندین برنامه‌ی همزمان ببندد.

تبلت میت پد هوآوی

به غیر از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، در پشت تبلیت تنها یک دوربین اصلی (یک لنز) ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و یک فلاش وجود دارد. ۴ بلندگوی ۴ کاناله نیز در میت پد هوآوی حضور دارند و می‌توانند به راحتی فضای یک اتاق کوچک را با صدای موسیقی پر کنند.

درست است که کسی از یک تبلت ۱۰.۴ اینچی انتظار دوربین خارق‌العاده یا لنزهای چندگانه ندارد، اما با توجه به سابقه‌ی هوآوی در بکار بردن دوربین‌های خوب در رده‌ی گوشی‌ها، انتظار داشتم که در بخش دوربین شاهد کمی شلوغی بیشتر باشیم.

شارژ باطری ۷۲۵۰ میلی آمپری Huawei Matepad از طریق درگاه USB Type- C آن و به وسیله‌ی شارژر ۲ آمپر ۱۰ واتی انجام می‌شود که خوشبختانه هم کابل شارژ و شارژر در جعبه‌ی محصول حضور دارند و جا دارد که بقیه شرکت‌ها هم از هوآوی در این زمینه یاد بگیرند وگرنه آینده‌ی تاریکی در انتظار جیب کاربران خواهد بود!

یکی از ویژگی‌هایی که انتظار حضور آن را در میت پد نداشتم، سنسور حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل تبلت بود.

البته اشتباه نکنید! این ویژگی در میت پد حاضر نیست و انتخابتان برای باز کردن قفل تبلت دو گزینه‌ی استفاده از پین (رمز عبور) و تشخیص چهره بوسیله‌ی دوربین جلوی تبلت است که به گزینه‌‍‌های پیش فرض این روزها تبدیل شده‌اند.

قلب پردازشی میت پد هوآوی تراشه‌ی Huawei Kirin 810 است که بازده خوبی دارد و شاید تنها در اجرای جدیدترین بازی‌ها، آن هم در بالاترین تنظیمات کم بیاورد اما در حالت عادی و کاربری معمول نه تنها کم نمی‌آورد، بلکه گاهی اوقات جور رم ۳ گیگابایتی آن را هم می‌کشد! پردازنده‌ی Mali-G52 هم وظیفه‌ی پردازش‌های گرافیکی میت پد را برعهده دارد.

قابلیت‌های تبلت Huawei Matepad

Huawei Matepad

سیستم عامل میت پد شرکت هوآوی ورژن ۱۰ اندروید است که با پوسته‌ی اختصاصی هوآوی یعنی EMUI ورژن ۱۰.۱.۰ شده و تجربه‌ای مشابه کار کردن با گوشی‌های هوشمند هوآوی برایتان به ارمغان می‌آورد.

سه قابلیتی که در تبلت میت پد هوآوی حضور دارند و با بازکردن جعبه‌ی میت پد با برگه‌ای روبرو می‌شوید که خبر از حضورشان در این مدل میدهند Petal Search، Phone Clone و App Gallery (اپ گالری هوآوی) هستند که میتوانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر درباره‌ی مهمترین آن‌ها یعنی اپ گالری هوآوی به لینک زیر بروید.

نگاهی به AppGallery هوآوی؛ سومین فروشگاه نرم‌افزاری جهان

در جعبه‌ی میت کابل تبدیل یو اس بی تایپ سی به جک ۳.۵ میلیمتری استاندارد هدفون نیز قرار دارد که در فقدان درگاه هدفون استانداردی که غیبتش در مدل‌های گوشی و تبلت جدید به یک امر معمولی تبدیل شده، کاربر را از خرید یک کابل تبدیل مجزا بی‌نیاز کند.

بررسی مشخصات و عملکرد گوشی موبایل هواوی وای 7 پی - Huawei Y7p

جمع‌بندی بررسی تبلت میت پد هوآوی

قیمت مناسب، طراحی زیبا و ساده در کنار سخت‌افزاری که میتواند جوابگوی کاربری عادی و نیمه حرفه‌ای باشد، تبلت میت پد هوآوری را تبدیل به رقیب سرسختی برای تبلت‌های موجود در بازار ایران می‌کند. میت پد ویژگی خارق‌العاده‌ای ندارد که آن را تبدیل به یک شگفتی در بازار تبلت‌ها کند، اما آن قدری خوب هست که تبدیل به انتخاب مقرون به صرفه و اول خیلی‌ها باشد.

امیدواریم از بررسی تبلت میت پد شرکت هوآوی لذت برده باشید. نظر شما راجع به میت پد چیست؟ آیا از ویژگی‌های این محصول راضی هستید؟

برای بررسی تکنولوژی های روز دنیا از صفحه اصلی سایت ما دیدن کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 197
  • بازدید کلی : 3383
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی