loading...

تکنولوژی های جدید

بازدید : 84
دوشنبه 8 آذر 1400 زمان : 9:09

بيشتر تلفن هاي هوشمند با سيستم عامل هاي مختلف از قبيل اندرويد و ويندوز فون از شارژر‌هاي استاندارد ميكرو يو.اس.بي استفاده ميكنند، فرقي نمي كند دستگاه هوشمند شما ساخت كدام شركت است، اتحاديه اروپا چند سالي است كه برند ها را موظف به رعايت اين استاندارد كرده است، استفاده از شارژر ها با سوكت "micro USB" و حتي اپل براي اجراي اين دستورالعمل، آداپتور مخصوصي را ارائه كرده كه كانكتور مخصوص اپل را به ميكرويو.اس.بي تبديل ميكند. امري كه مي تواند در نهايت به آسايش كاربرها براي شارژر سريع تلفن خود كمك كند، اما در حقيقت اين گونه نيست.

50 درصد از شارژرهای ارزان قیمت ممکن است ظاهر شکیل و فریبنده ای داشته باشند اما آزمایش ها نشان داده است که برندهای نام آشنا برای استفاده بهتر و ایمن تر هستند.

به دنبال ارزان قیمت ها نباشید! کابل ها و شارژر گوشی های ارزان قیمت در سال های اخیر با مشکلات متعددی رو برو شده اند. این مشکل چنان غیرقابل اغماض بوده که آمازون مجبور شده فروش تمام کابل های ارزان و غیر معتبر را در سایت خود ممنوع کند. در صورتی که برای دیگر اجناس تقلبی و ارزان قیمت کمتر چنین اقدامی را انجام داده است.

هر شارژر براي تنها يك تلفن

دوستی كه خود تعميرگاه تلفن همراه دارد از حجم وسيع تلفن هاي همراه ايراد پيدا كرده به دليل رعايت نكردن همين اصل ساده به ما گفت، تلفن هاي ميليوني كه خاموش مي شوند و كاربر ديگر نمي تواند آنها را روشن كند، دليل اين موضوع استفاده از شارژر با آمپر بالاتر و شارژر هاي غير الصل است.

گوشي چند ميليوني خود را به خطر نندازيد، يك شارژر غير اصل مي تواند مي تواند باعث باد كردن باطري تلفن شما شود، گاهي اوقات نه تنها شارژر هاي تقلبي بلكه استفاده از شارژر تبلت براي تلفن هاي هوشمند هم باعث اين موضوع مي شود.

در هنگام خريد شارژر بايد حتما به اين نكته توجه شود كه شارژر خريداري شده حتما مطابق استاندارد UL باشد، اين استاندارد به اين معنا است كه آزمايشات لازم براي جلوگيري از گرم شدن زياد از حد آنها انجام شده، در هنگام استفاده از شارژر نكته مهمي كه بايد به آن توجه شود آمپري است كه شارژر توليد ميكند.

همچنین بخوانید: بهترین گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه برای بازی (گیمینگ) در سال 2020

آمپر بيشتر خرابي زودتر

خرابی شارژر موبایل

هر چه مقدار آمپر بيشتر باشد برق بيشتري توليد مي‌شود، براي مثال شارژر يك تبلت اندرويدي ممكن است توانايي توليد 2 آمپر را داشته باشد اما شارژر يك تلفن هوشمند 1 آمپر توليد مي‌كند، كساني كه از يك رام قديمي به يك رام جديد كوچ ميكنند شايد اين مشكل برايشان پيش آمده باشد كه بعد از تعويض رام، گوشي آنها دير شارژ شود كه در اين شرايط زود نبايد تصميم به خريد باتري يا شارژر نمايند.

پرسش و پاسخ های متداول در زمینه استفاده از شارژر برای موبایل و تبلت:

آیا استفاده از آداپتور یک شارژر برای تبدیل کانکتور یک شارژر و کابل به نوع دیگر اشکالی ندارد؟

بله، فرض می کنیم که شما کابل، شارژر و آداپتور شارژر ارزان قیمت نخریده اید و نسخه اصل و اورجینال آن ها را تهیه کرده اید. تحت این شرایط، شما می توانید به عنوان مثال از یک شارژر با کانکتور USB-C با یک آداپتور شارژر به آیفون یا هر گوشی که دارای کانکتور میکرو usb است استفاده کنید. البته کابل های ارزان قیمت با کیفیتی مانند کابل MicroUSB دن من مدل D01V طول 1 متر نیز وجود دارند که علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت بالایی برخوردارند. شما می توانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی پلازا خریداری نمایید.

گوشی من قدیمی است. از کجا مطمئن شوم که با هر نوع شارژر گوشی کار می کند؟

شما باید ابتدا ببینید که گوشی شما از تعریف شارژ باتری یو اس بی 1.1 یا بالاتر پشتیبانی می کند یا خیر. پیدا کردن این اطلاعات مشکل است چون که اغلب در قسمت مشخصات محصول درج نمی شود. البته برخی از تولیدکنندگان در سایت خود این اطلاعات را در بخش مشخصات فهرست می کنند. در بیشتر موارد باید این مورد را در گوگل سرچ کنید.

من از یک شارژر گوشی برای شارژ موبایل خود استفاده کردم و علامت ضربدر قرمز X روی آیکون باتری مشاهده کردم. چرا این اتفاق می افتد؟

علامت ضربدر قرمز روی باتری به شما می گوید شارژری که در حال استفاده از آن هستید تنها مقدار شارژ کمی برای گوشی شما فراهم می کند و ممکن است آن را با سرعت مجاز شارژ نکند. در این مورد خطری وجود ندارد و شما می توانید به شارژ گوشی خود ادامه دهید، منتهی سرعت آن کم است.

گوشی من از تعریف شارژ باتری 1.1 یو اس بی پشتیبانی نمی کند، اکنون چه کار باید بکنم؟

در این مورد، شما مجبورید از شارژر گوشی که همراه دستگاه تان ارسال شده استفاده کنید. اگر شارژر اصلی گوشی خود را گم کرده اید، باید شارژر دیگری با همان نوع کانکتور که از ولتاژ خروجی هم اندازه با شارژر اصلی تان پشتیبانی می کند استفاده کنید.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. برای بررسی و مطالعه مطالب بیشتر درباره تکنولوژی های روز دنیا از صفحه اصلی سایت تکنوروز دیدن نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 71
  • بازدید سال : 189
  • بازدید کلی : 3375
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی